REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy, działający pod adresem sklep.genus.com.pl jest prowadzony przez firmę: Genus Sp. z o.o. z siedzibą w 02-672Warszawa, ul. Domaniewska 37 lok 2.43 zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000499593, NIP 5342495409, REGON 147113977. Kapitał zakładowy: 100 000zł
Postanowienia ogólne:
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż towarów na odległość na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, za pośrednictwem Internetu, przez stronę sklep.genus.com.pl
- Informacje na temat towarów Sklep zamieszcza na stronie internetowej sklep.genus.com.pl
- Warunkiem dokonania zakupów w sklepie jest akceptacja niniejszego regulaminu.
- Zakupy w sklepie mogą by dokonywane wyłącznie przez osoby pełnoletnie.
- Oferty zamieszczone w sklepie nie stanowią ofert w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do składania ofert.
- Ceny prezentowane w sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
- Nie dopuszczalne jest wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
Definicje:
- CENA – określona w złotych polskich, kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep stanowią inaczej.
- DNI ROBOCZE – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku w wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- DOSTAWA– czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu.
- DOSTAWCA – oznacza firmę, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów
- HASŁO – ciąg znaków alfanumerycznych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywany w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym
- KLIENT – oznacza podmioty, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KONTO KLIENTA – indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzeczy przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenia Konta Klienta.
- REGULAMIN – oznacza niniejszy regulamin.
- REJESTRACJA – oznacza faktyczną czynność dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcji Sklepu Internetowego
- SPRZEDAWCA - Genus Sp. z o.o. z siedzibą w 02-672Warszawa, ul. Domaniewska 37 lok 2.43 zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000499593, NIP 5342495409, REGON 147113977
- STRONA INTERNETOWA SKLEPU – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działającej w domenie sklep.genus.com.pl
- TOWAR – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy Sprzedaży.
- TRWAŁY NOŚNIK – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
- UMOWA SPRZEDAŻY – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, zasadach określonych w Regulaminie między Klientem a Sprzedawcą.
Zamówienia:
- Zamówienia za pośrednictwem Internetu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Przez złożenie zamówienia należy rozumieć wypełnienie i wysłanie formularza zamówienia znajdującego się w sklepie sklep.genus.com.pl. Złożenie zamówienia stanowi ofertę zakupu towarów. Klient jest zobowiązany do pełnego oraz zgodnego ze stanem faktycznym wypełnienia formularza zamówienia.
Składając zamówienie Klient dokonuje:
o wyboru zamawianych towarów,
o oznaczenia sposobu dostawy oraz adresu dostawy i adresu na jaki ma być wystawiona faktura (mogą to być różne adresy),
o wyboru sposobu uregulowania płatności.
o podania danych kontaktowych (telefon i e-mail) osoby zamawiającej.
- Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji dokonanego zamówienia oraz jego anulowania, w przypadku zamówienia złożonego przez Klienta, który wcześniej nie odebrał zamówionego towaru lub gdy autentyczność zamówienia budzi uzasadnioną wątpliwość.
- Sklep zastrzega sobie prawo do telefonicznego potwierdzenia zamówienia. Sklep może odmówić realizacji zamówienia i je anulować jeżeli nie będzie można skutecznie potwierdzić zamówienia u Klienta w ciągu 24 godzin od chwili złożenia zmówienia.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma informację zwrotną, wysłaną pocztą elektroniczną na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail, stanowiącą informację o poprawnie złożonym zamówieniu.
- Realizacja zamówienia następuje:
- w przypadku zamówień płatnych przelewem, po zaksięgowaniu na koncie bankowym sklepu sklep.genus.com.pl wpłaty zgodnej z wartością zamówienia,
- w przypadku płatności kartą po potwierdzeniu płatności w systemie partnera obsługującego ten typ płatności
- w przypadku zamówień płatnych za pobraniem, po zakończeniu procedury składania zamówienia,
- Modyfikacja zamówienia jest możliwa tylko do czasu, gdy zamówienie nie zostało wysłane do Klienta. Ewentualnie wprowadzanie zmian jest możliwe poprzez e-mail ( info@genus.com.pl ) lub telefonicznie 22 498 00 75. Zmiany w zamówieniu zlecane telefonicznie, będą wprowadzane wyłącznie po zweryfikowaniu Klienta jako właściciela Konta, na którym zostało złożone zamówienie podlegające modyfikacji. Modyfikacje w zamówieniach przekazywane e-mailem dotyczące zmiany: adresu Klienta, adresu dostawy oraz zawierające polecenia zwrotu nadpłaty będą przyjmowane do realizacji tylko w przypadku, gdy dyspozycja zostanie przekazana z adresu e-mail zarejestrowanego na Koncie Klienta.
- Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że towar jest dostępny w magazynie lub u dostawców Sklepu. W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem Klient zostanie poinformowany o stanie zamówienia w celu podjęcia decyzji, dotyczącej dalszego postępowania w sprawie realizacji zamówienia
- W przypadku gdy towar jest niedostępny, Sklep ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 30 dni, licząc od dnia jej zawarcia. Jeżeli Klient dokonał zapłaty za towar, Sklep zwróci Klientowi niezwłocznie należność najpóźniej w terminie 7 dni od dnia anulowani zamówienia.
- Warunki realizacji zamówień nietypowych są każdorazowo ustalane z Klientem telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Ceny:
- Wszystkie ceny zamieszczone na stronie Sklepu internetowego sklep.genus.com.pl przy oferowanym produkcie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają podatek VAT.
- Ceny nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki.
- Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana przy danym towarze na stronie Sklepu internetowego w chwili składania zamówienia przez Klienta.
- Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia zostaje przedstawiona Klientowi po dokonaniu wyboru formy dostawy i formy płatności.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży. W przypadku sprzedaży produktów promocyjnych, których ilość jest ograniczona realizacja zamówień następuje według kolejności wpływu potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.
- Promocje w Sklepie internetowym nie podlegają łączeniu o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Bezpłatne dodatki reklamowe nie podlegają wymianie ani reklamacjom.
Dostawa:
1. Wysyłka:
- Towar zamówiony w sklepie internetowym jest dostarczany na wskazany w zamówieniu adres za pośrednictwem firm kurierskich.
- Na czas otrzymania przesyłki składa się czas kompletowania zamówienia i czas dostawy.
- W przypadku zamówień złożonych do godz. 10.00 kompletowanie jest realizowane w dniu zamówienia. Wysyłka następuje natychmiast po skompletowaniu zamówienia, a dostawa następuje zwykle następnego dnia roboczego w godzinach od 8:00-18:00
- W wyszczególnionych przypadkach wysyłka może nastąpić do 30 dni od daty zamówienia.
- Na terenie Warszawy dostawy są realizowane zwykle następnego dnia roboczego w godz. 10:00-18:00
- W przypadku płatności przelewem powyższy termin zostaje wydłużony o czas realizacji przelewu i jego zaksięgowania na rachunku Genus Sp. z o.o.
- Każdorazowo do przesyłki jest dołączany Dowód zakupu (faktura VAT lub paragon) Dane umieszczone na fakturze VAT są zgodne z brzmieniem podanym przez Klienta przy składaniu zamówienia.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone należy nie przyjmować przesyłki oraz skontaktować jak najszybciej się ze sklepem w celu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku zamówienia o wartości powyżej 99 zł Sklep pokrywa koszty przesyłki. W pozostałych przypadkach wartość zamówienia zostaje powiększona o koszty przesyłki w kwocie 15 zł.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane wyłącznie podaniem przez Klienta błędnego adresu dostawy.
- Odbiór osobisty:
- Odbiór zamówionego towaru jest możliwy i może być dokonany po uprzednim kontakcie telefonicznym z naszego magazynu:
Genus Sp. z o.o. ul. Słoneczna 11A, 05-500 Stara Iwiczna Wilanów w dni robocze w godzinach 10:00 – 15:30
- W przypadku wcześniejszej wpłaty (np. zamówienia opłaconego przelewem), aby odebrać osobiście towar, Klient będzie proszony o wydruk potwierdzający płatność.
3. Formy płatności:
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
- płatność przy odbiorze gotówką w przypadku dostarczenia zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy kurierskiej lub doręczyciela Sklepu;
- płatność gotówką w przypadku zamówienia odbieranego osobiście
- przelew bankowy wykonywany z dowolnego banku lub przekazem pocztowym na konto: BNP Pariibas 21175000090000000039782618 (Genus Sp. z o.o. ul. Domaniewska 37 lok. 2.43 02-672 Warszawa), bez względu na formę dostawy/odbioru.
- płatność kartą płatnicza lub kredytową za pośrednictwem platformy iMoje
- płatność za pomocą szybkich przelewów PayByLink i Blik za pośrednictwem iMoje
- odroczone płatności Twisto
- W przypadku wybranych produktów, z uwagi na ich właściwości lub wartość Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia zamówień lub form dokonania zapłaty za zamówienie. Szczegółowa informacja w tym zakresie umieszczona jest bezpośrednia przy opisie produktu.
Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów niż przewidziane przez przepisy prawa.
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie może zostać złożone na przykład pisemnie na adres Sprzedawcy, w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@genus.com.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu. Towar należy odesłać na adres: Genus Sp. z o.o. - Magazyn Ul. Słoneczna 116A, 05-500 Stara Iwiczna. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Gwarancja, reklamacje, odpowiedzialność sklepu:
- Umowa sprzedaży zawierana jest między klientem a Genus Sp. z o.o.. w momencie dokonania przez klienta płatności za zamówiony towar, a w przypadku płatności przy odbiorze w momencie potwierdzenia złożenia zamówienia. (Potwierdzeniem zawarcia umowy jest mail od Genus Sp. z o.o. potwierdzający złożenie zamówienia. Jeżeli klient nie zakwestionuje potwierdzenia umowa zostaje zawarta).
- Prosimy o zwrócenie uwagi na stan paczki przy jej odbiorze. Prosimy o sprawdzenie, czy przesyłka nie jest w jakikolwiek sposób uszkodzona np. mechanicznie lub czy zabezpieczenie nie nosi śladów ingerencji (np. czy taśma nie jest naruszona) itp. Jeżeli są jakiekolwiek uszkodzenia, należy w obecności listonosza lub kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić, czy towar zamówiony przez Państwa nie został uszkodzony w czasie transportu. Jeśli produkty okażą się uszkodzone, wylane, pogniecione itp., prosimy o spisanie w obecności doręczyciela protokołu reklamacyjnego.
- Genus Sp. z o.o. gwarantuje bezpieczeństwo transakcji i pewność zwrotów. W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki, klient może zażądać zwrotu pieniędzy i odesłać paczkę z powrotem w ciągu 14 dni od żądania. Zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumenta oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000r. Nr 22, poz.271 ze zmianami), kupujący ma możliwość zrezygnowania z zakupu w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów (poza kosztami odesłania paczki). Produkt powinien być zwrócony w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi kwotę ustaloną w oparciu o obowiązujące przepisy niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni przelewem na wskazany przez Klienta rachunek bankowy bądź przekazem pocztowym na wskazany przez niego adres.
- Prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa nie ma zastosowania do zakupów dokonanych przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą w ramach i na potrzeby tej działalności. W stosunku do tych podmiotów strony stosują obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje należy przesyłać mailowo na adres: info@genus.com.pl, telefonicznie pod numerem 22 498 00 75 w godzinach 10.00 – 15.00 bądź listownie na adres Genus Sp. z o.o. ul. Słoneczna 116A 05-500 Stara Iwiczna
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od daty zgłoszenia. O wyniku reklamacji klient będzie informowany drogą elektroniczną lub telefonicznie. Przesłanie reklamowanego produktu odbywa się na koszt reklamującego a po uznaniu reklamacji przez gwaranta koszty przesyłki przechodzą na gwaranta pod warunkiem korzystania przy przesyłce zwrotnej z usług Poczty Polskiej przesyłka polecona. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy niezgodność zamówionego towaru z otrzymanym jest wynikiem pomyłki po stronie sprzedającego.
- Reklamacje na podstawie odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową powinny być składane pisemnie wraz z reklamowanym towarem. Do odsyłanego towaru należy dołączyć oryginał dowodu zakupu oraz opis niezgodności towaru z umową. Towar należy odesłać na adres: Genus Sp. z o.o. ul. Słoneczna 116A 05-500 Stara Iwiczna.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji, Kupujący może żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymiany produktu na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe (z powodu wyczerpania zapasów) Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny zakupu.
- Nieuzasadniona odmowa przyjęcia zamówienia przez klienta, traktowana jest jako naruszenie zasad regulaminu.
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe wolne od wad fizycznych i prawnych. Do produktów posiadających gwarancję producenta Sklep wysyła wraz z towarem kartę gwarancyjną, w której każdorazowo określone są warunki gwarancji.
- Niekompletność zamówienia nie może być powodem odmowy przyjęcia zamówienia.
Ochrona danych osobowych
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędna w celu założenia Konta, korzystania z określonych Usług Elektronicznych, dokonania płatności elektronicznych, zawarcia Umowy Sprzedaży lub dokonania Rezerwacji.
- Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
- Szczegółowe zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w zakładce ,,Polityka Prywatności’’.
Postanowienia końcowe:
- Towar prezentowane na stronach Sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając zamówienie składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu.
- Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
- Kupujący potwierdzając złożenie zamówienia w Sklepie internetowym, składa oświadczenie, że zapoznał się z treścią Regulaminu i zaakceptował postanowienia w nim zawarte.
- Wszystkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania na stronie sklep.genus.com.pl z zastrzeżeniem, że zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian są realizowane na podstawie zapisów Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd ustalony na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego, a w przypadku, gdy Klient posiada status konsumenta w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego do zasad sprzedaży w Sklepie stosuje się postanowienia ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu Cywilnego.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.05.2018